Intelligente modellen: sneller en slimmer akten maken
RO-iT en PraktijkGenerator hebben de handen ineengeslagen om een product te maken dat de kennis en ervaring van vele notariskantoren combineert met de efficiëntie van Documentor, de slimme en snelle documentoplossing van RO-iT: intelligente modellen.
Wat zijn intelligente modellen?Maak van elk IT-verandertraject een feestje
Of een IT-verandertraject een feestje wordt, heeft u deels zelf in de hand. De gewenste verandering blijft vaak achterwege als de menselijke factor onderbelicht blijft, al zijn de bedoelingen goed en is de nieuwe software prachtig. In deze blog geef ik enkele praktische tips om uw medewerkers mee te krijgen in veranderprocessen.
Lees verderWees zuinig op je merk, anders…
Het lijkt zo vanzelfsprekend. Als je een sterk en goed gewaardeerd merk hebt, dan ben je daar zuinig op. Of niet? In deze blog vertel ik je een praktijkverhaal dat het tegendeel laat zien. Het is het verhaal van een sterk merk dat mogelijk van de radar gaat verdwijnen, omdat de kracht van het merk niet door iedereen begrepen wordt. Maar eerst lees je over een belangrijke voorwaarde om een sterk merk te bouwen.
Lees verderDocumentmaatwerk in de praktijk: Calculatie & Offertes
Onlangs werd ik benaderd door Acto Informatisering, die voor de uitbreiding van haar bedrijfssoftware een handige tool zocht voor het opmaken van documenten, mét gebruik van de data uit de Acto-software.
Lees verderValt er wat van 2018 te leren in 2019?
Dit jaar besloot ik het eens anders te doen en met RO-iT meer naar buiten te treden. Het idee was om mijn persoonlijke kennis met je te delen rondom documentopmaak, documentcreatie en documentstructuur. Daarnaast leek het mij zinvol om eens de dagelijkse dingen te benoemen waarmee kantoormedewerkers geconfronteerd worden in het digitale werken. Wat valt er te leren?
Lees verderDocumenten laten klinken als muziek in de oren
Bij een orkest zonder dirigent lopen de mensen weg. We staan er lang niet altijd bij stil, maar dat geldt ook voor documenten. Klanten lopen namelijk weg als er geen structuur in een document aanwezig is en er in chaos gecommuniceerd wordt. Hoe dat beter kan?
Lees verderJuridisch gebrabbel of schrijven met vertrouwen?
“Eiser, hierna te noemen: (invullen eiser) heeft gedaagde, hierna te noemen: (invullen gedaagde) gedagvaard. Op de dienende dag, heeft eiser gesteld en gevorderd overeenkomstig de inhoud van de dagvaarding, waarna hij zijn vordering met verwijzing naar op voorhand toegezonden producties nader heeft doen toelichten”
Lees verderEen oproep voor professionelere documenten
Het is vanuit eigen praktijkervaringen dat ik deze oproep doe. Misschien denk je in eerste instantie dat aandacht voor professionele documenten geen topprioriteit is. Maar met twee praktijkervaringen wil ik laten zien dat bedrijven een groot risico lopen als ze hier te weinig aandacht aan geven.
Lees verderDe vergeten investering van e-mail
Er zijn een aantal heel belangrijke zaken die sinds de komst van e-mail sterk onder druk zijn komen te staan. Waarschijnlijk omdat het in de dagelijkse afhandeling van het vele e-mailverkeer gewoon niet de juiste aandacht heeft gekregen. Elke dag verbaas ik mij, omdat er iets vergeten wordt wat enorme gevolgen heeft.
Lees verderE-mail? En je hebt het al zo druk!
Heb je de hele dag je e-mail open staan en voel je dagelijks de druk van het altijd maar moeten beantwoorden van vragen? Als dat het geval is dan heb je weer zo’n dag waarbij je niet gedaan hebt wat je van plan was.
Lees verderAllemaal blij met online samenwerken?
De manier waarop collega’s onderling, maar ook met klanten samenwerken is vooral door cloud ontwikkelingen in korte tijd sterk veranderd. Heeft dat nu zoveel voordelen gebracht of zijn er ook situaties denkbaar waar neveneffecten te bespeuren zijn. Laten we maar eens beginnen met het positieve nieuws van online samenwerken:
Lees verderEHDO, Eerste Hulp bij Document Opmaak
Je zou denken dat alle techniek en middelen aanwezig zijn om slim, effectief en creatief met documenten om te gaan. Toch zie ik in de dagelijkse praktijk veel medewerkers van bedrijven worstelen met het maken van professionele documenten. De gevolgen; hoge kosten, onnodige tijdsbesteding en ontevreden, improductieve medewerkers!
Lees verderDocument dramatiek of niet?
Op het gebied van kantoorautomatisering heeft er de afgelopen periode behoorlijk wat plaats gevonden. Zo zijn steeds meer applicaties de cloud in gegaan en zijn medewerkers onderling anders gaan samenwerken.
Lees verder